לחץ על כל מינרל כדי לגלות את יתרונותיו לגוף

סידן – Calcium

הסידן הוא מינרל חשוב המשתתף בתהליכים ביולוגיים רבים, החל מאיתות תאי ועד להפעלת אנזימים חשובים. הוא היסוד האחראי על כיווץ השרירים והוא הכרחי לחיי האדם. רמות הסידן בגוף מבוקרות בקפידה.

תפקידו של הסידן בתא חשוב ביותר יוני סידן מסוגלים להיכנס אל התא ולצאת ממנו דרך משאבות ותעלות הנמצאות בקרום התא. כניסה ויציאה של סידן גורמות להתנעתם או להפסקתם של שלל תהליכים בתא, כגון הפרשת חומרים מהתא, העברת אות חשמלי לתא שכן ועוד.

מקורות סידן במזון – גבינה לבנה, יוגורט, שמנת, חלב, גבינה צהובה, טחינה גולמית, שומשום, שקדים, טופו, סרדינים, תאנים מיובשות.

חוסר בסידן - הסידן מהווה חלק חשוב מהרגלי אכילה נכונים. חסרים בסידן יכולים להשפיע לרעה על התהוות העצמות והשיניים. חסרים בסידן לאורך זמן עלולים להוביל למחלת דלדול עצם )אוסטאופורוזיס). מסיבות אלו חשוב להקפיד על צריכה סדירה ונכונה של סידן לאורך החיים. תסמינים אחרים לחוסר בסידן הם התכווצויות שרירים ברגליים, התכווצויות שרירים, וסיכון מוגבר לסרטן מעי גס.
סידן חשוב בבניית עצמות ושיניים, בעל תפקיד מרכזי בתפקוד מערכת העצבים, ומכאן גם בקביעת קצב הלב ויכולת ההולכה העצבית, בתפקוד תקין של מנגנוני קרישת הדם, ובתפקוד בלוטת התריס.
הסידן הוא המרכיב התזונתי הנמצא בגופנו בכמויות הגדולות ביותר מיד לאחר החלבונים, השומנים והפחמימות. גופנו זקוק לכמות גדולה מאוד של המינרל הזה, ומשום כך הקצובה היומית המומלצת שלו גבוהה מזו של כל תוסף תזונה אחר. ללא הסידן היינו הופכים לרכיכות של ממש, חסרי עצמות או שיניים.