לחץ על כל מינרל כדי לגלות את יתרונותיו לגוף

אשלגן - Potassium

אשלגן הוא מינרל הכרחי בתזונה יום יומית, הוא עוזר בתהליך ההתכווצות של השרירים ובשמירה על נוזלים. חיוני לאיזון המים והחומציות בגוף, לתפקוד מערכת העצבים, והשרירים, כולל שריר הלב, משמש קו-פקטור בתפקוד אנזימים שונים ומשפיע על חדירות חומצות אמינו אל תוך התאים. אשלגן חיוני בשמירה על לחץ דם תקין.
אשלגן חשוב בשליחת מידע עצבי דרך תאי עצב ושחרור אנרגיה מחלבונים, שומנים ופחמימות בזמן חילוף חומרים. מחסור באשלגן מתבטא במצב קטלני היפוקלמיה (היפוקלמיה מוגדרת כירידה של רמות האלשגן בדם אל מתחת ל-3.6 מילימול, ומקושרת בעליה בסיכון לתמותה כתוצאה מהפרעות בקצב הלב, לחץ דם ותחלואה קרדיו-ווסקולרית).
בנוסף, אשלגן נקשר עם סידן ומונע את בריחתו מהגוף. כאשר אוכלים סוכרים, הסוכרים מפרקים את האשלגן דבר המאפשר את בריחת הסידן. הדבר גורם להיווצרות שיניים חלשות, ובהמשך לאוסטופורוזיס.

מקורות אשלגן במזון – בשר בקר, עוף, דגים, בננה, משמש, מלון, ענבים, שסק, תמרים, תאנים, פירות יבשים, אנונה, קיווי, רימון, מנגו, גזר חי, ארטישוק, כרוב ניצנים, כרוב עלים, קולורבי, פטרוזיליה, פטריות, אספרגוס, כרובית, תרד, עגבניות, דלורית, סלרי, ערמונים, פול מבושל, מוצרי סויה, שעועית לבנה, תפוחי אדמה, בטטות, חומוס, חיטה מלאה, אבוקדו, גרעינים, בוטנים שקדים ואגוזים,  חמאת בוטנים, טחינה, שומשום, גבינות צהובות.

יתרונות ותפקידים של האשלגן:
אשלגן משתתף בשמירה על מאזן החומציות בגוף.
אשלגן דרוש לפעילות לב תקינה ובנוסף לתקינות העצבים והשרירים.
אשלגן הכרחי לתפקוד תקין ויעיל של תאי העצב.
חיוני ליצירת אנרגיה ולהפעלת אנזימים.
חיוני לגדילה, ליצירת חלבונים ומועיל בהפרשת הרעלים מהגוף ע"י הכליות.
האשלגן מועיל בתקופות של לחץ דם גבוה ואף מונע מצבים כאלו.

תפקידו העיקרי של האשלגן הוא לדאוג לתפקוד תקין של דפנות התאים שלנו. משימה זו מתבצעת בשיתוף פעולה עם הנתרן, כאשר האשלגן נשאר בתוך התאים בעוד שהנתרן נותר מחוץ להם. המטלה החשובה השנייה של האשלגן היא לתמוך בריכוז ובפעילויות של המגנזיום, מרכיב תזונתי החיוני לבריאות הלב. אם רמתו של אחד משני המינרלים נמוכה, גם רמתו של המינרל השני תהיה נמוכה בדרך כלל.
שיפור שיווי המשקל התאי על ידי נטילת אשלגן הוא בין האסטרטגיות החשובות ביותר שבהן אנו יכולים לנקוט נגד מחלות לב וסרטן. נטילת כמות מספקת של אשלגן חשובה יותר מאשר הגבלת כמות המלח (הנתרן) לצורך וויסות לחץ הדם. האשלגן חיוני גם לשמירה על רמה מיטבית של אנרגיה, לבריאות תאי העצב, לכיווץ השרירים, לפעילויות ספורטיביות ולמגוון של פעילויות אחרות.