לחץ על כל מינרל כדי לגלות את יתרונותיו לגוף

סלניום - Selenium

זהו מינרל קורט חשוב לגוף האגם. לאדם דרושה כמות קטנה של סלניום ובלעדיה הוא רגיש יותר לתעוקת לב (Angina pectoris). ישנם כ- 15 מ"ג סלניום בגוף אדם ממוצע. סלניום הוא חלק חשוב של מולקולה בגוף שמגן על תאי דם מכימיקלים מזיקים מסוימים. יחד עם הוויטמין E, סלניום עוזר לייצר הנוגדנים במערכת החיסוניים שלנו, שהוא ללא ספק משימה חשובה מאוד.

מקורות לסלניום במזון – סלניום מצוי במזון כגון אגוזים ולחם. בנוסף, בשר ופירות ים מהווים גם הם מקור אופציונאלי לסלניום. בעלי חיים הניזונים מחיטה שגדלה באדמה עשירה בסלניום יכילו בגופם כמויות סלניום גבוהות. מקורות מזון טובים של סלניום: שקדים ואגוזים, טונה, גרעיני דלעת, דג סלמון, בשר בקר, כבד בקר, בשר הודו, עוף, ביצים, גבינת קוטג', שיבולת שועל, אורז, לחם ועוד.
המידה הספציפית של סלניום במזון תלויה בכמות בה הוא נמצא באדמה בה צמח המזון הצמחי או גדל המזון מן החי.

סלניום מחלות לב וסרטן - סלניום מסייע לשמור על תפקוד הלבלב ולב. חוסר של יסוד קורט חיוני זה כבר קשור להתפתחות של סרטן דם, דלקת פרקים, ומחלות אחרות. חוקרים מצאו גם כי הריכוז הנמוך של סלניום בזרם הדם, הגביר את הסיכון להתפתחות סוגים רבים של הסרטן.
מחקרים רבים הראו כי תוספת סלניום ממקור טבעי יכולה להפחית באופן משמעותי את הופעת הסרטן ואת התמותה ממנו, בעיקר סרטן הערמונית, הריאות והמעי הגס.
סלניום משולב בגוף בחלבונים במטרה ליצור אנזימים אנטי אוקסידנטים. התכונות האנטי אוקסידנטיות של האנזים הסופי שנוצר עקב החדרת סלניום מסייע במניעת נזק לתאים הנגרם ע"י רדיקלים חופשיים בגוף. רדיקלים חופשיים הם תוצרי לוואי טבעיים של המטבוליזם של חמצן בגוף, שעלולים לגרום למגוון מחלות, ביניהן: סרטן ומחלות לב. האנזימים שנוצרים בעקבות החדרת סלניום מסייעים בוויסות פעילות בלוטת התריס ומשחקים תפקיד חשוב במערכת החיסון.