לחץ על כל מינרל כדי לגלות את יתרונותיו לגוף

כרום – Chromium

ישנם כ- 14 מ"ג כרום בגוף האדם. למרות חיוניותו של מינרל זה לגוף הדיאטה האמריקאית אינה מכילה כמות מספיקה של כרום לקיום תקין של הגוף.
מינרל קורט זה חיוני לפעולתו של האינסולין ולכן חשוב באיזון הסוכר בדם. כאשר נוטלים בקביעות את המינרל הזה, יש לו השפעה טיפולית רבה על מגוון הבעיות שנובעות מהתנגודת לאינסולין או מוחרפות בגללה, כמו השמנת יתר, מחלת קרוהן ודלקת מעיים, כיבים, דלקת קיבה, טרשת נפוצה, מחלת מנייר, מיגרנות, תסמונת קדם-וסתית, אפילפסיה והפרעות פסיכיאטריות שונות.
הגוף שלנו זקוק לכמות מספקת של כרום כדי ליצור רבים מהמולקולות הביולוגיות הגדולות שעוזרות לנו לחיות. מרכיב חיוני זה גם יכול לעזור להגדיל את מסת שריר תוך הפחתת מסת שומן בגופנו. זה מסייע לתאים, כגון תאי שריר לב לספוג את האנרגיה שהם צריכים לעבוד כמו שצריך.

מקורות כרום במזון – למרות שמזונות רבים מכילים כרום, הוא נמצא ברובם בכמויות מזעריות בלבד. ניתן למצוא כרום בברוקולי, מיץ אשכוליות, תפוח אדמה, בזיליקום, שום, הודו ועוד.

כרום וסכרת –  עוד בשנות ה-50 של המאה ה-20 נמצא כי לכרום תפקיד מרכזי בתהליך פירוק האינסולין בגוף (הורמון האחראי על ספיגת גלוקוז בגוף. רמות סוכר לא מבוקרות והפרעות בעיבוד האינסולין אחראיות לרוב המחלות הכרוניות שלנו. כרום ניתן כתוסף תזונה לחולי סוכרת.

כרום ומחלות לב - ברקמות של בני אדם שמתו ממחלת לב נמצא פחות כרום מרקמות של בני אדם שמתו מסיבות מקריות. בנוסף, כרום יחד עם סלניום, נחושת, אשלגן, מגנזיום, סידן ומפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם, על ידי בעל השפעה חיובית על רמת כולסטרול בדם ואת הרמות הטריגליצרידים. מחקרים שנעשה לאחרונה נמצאו כי כרום מסייע להעלות את רמות כולסטרול HDL (הכולסטורול הטוב).

כרום ואימוני כוח - כרום הינו פופולארי במיוחד בקרב מתאמנים שמתמקדים בפיתוח שרירים וניתן למצוא אותו בתוספי מזון ספורטיביים שונים. ואולם, למרות הפופולאריות שלום, העדויות בנוגע להשפעתו על חוזק השרירים, הינם מעטות מאוד.